گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

وکیل اداره کار چه کسی است ؟

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۴۳ ب.ظ

وکیل اداره کار شخصی است که بر قانون اداره کار ، تامین همگانی ،دستورالمعل ها و بخشنامه ها و سایر قانون مربوط توانایی دارد و همچنبن با روند بررسی در ماخذها اداره کار و مستندات لازم جهت عرضه به ناحیه مذکور آگاهی کامل دارد.

چرا لازم است که کارگران و کارفرمایان از قانون اداره کار آگاهی داشته باشند ؟

امروزه امرار معاش زندگی مادی اشخاص جامعه در گرو کار و فعالیت های همگانی سود ده از عقیده مالی وجود دارد.

همه اشخاص به دنبال کسب درآمد هستند . از این رو ضابطه گذار اینگونه بر آن شد تا قانونی را تدوین نماید تا شروط کار ،حد مزد و حق السعی ،ساعات کاری ،اضافه کاری  و هر آنچه جهت کار و فعالیت های همگانی مالی، نیاز است را دربرگیرد  و یک نظام واحد برای تمامی کارگران و کارفرمایان فراهم گردد تا همه طبق این سیستم عمل نمایند .

اما اینکه تا چه مقدار اشخاص یک کشور از وجود اینگونه قانونی اطلاع داشته باشند بحث دیگری است ، اما آمار نشان میدهد که دادهها عام اشخاص با چندین سال پیشینه کاری در دایره کار و قانون آن بسیار محدود است .

فقدان آگاهی کارگران و کارفرمایان سبب شده است که اختلافاتی بین این دو زمره حادث گردد در حالیکه پس از پیدایی اختلافات این نتیجه حاصل می شود که با کسب دادهها قانونی وعمل نمودن به آنها تا حد بسیار فوقانی امکان پیشگیری از مشکلات  وجود داشته است .

وکیل اداره کار چگونه می تواند به تنظیم یک قرارداد کار بدون مشکل کمک نماید؟

قرارداد کار یکی از با اهمیت ترین  مستندات جهت اثبات ارتباط کارگر و کارفرمایی است و انعقاد قرارداد کار در آتی به خوبی می تواند از بسیاری از مشکلات احتمالی خودداری نماید اما لازم است که مفاد قرارداد کار به درستی تنظیم شده باشد.

شایان به بیان است که

لازم است که در انعقاد قرارداد کار از قانون ضابطه کار تخطی فرم نگیرد و  نمی توان برخی از شروط باطل و مبطل را در قالب قرارداد رسمیت بخشید و این کار همان اشتباهی است که به کرات در بسیاری از قراردادهای کار مشاهده می شود.

چه بسیارند قراردادهای کاری که منعقد می گردند اما در ماخذها بررسی کننده تا اینکه به غبن شخص عرضه دهنده از آنها استفاده می گردد و این مساله ریشه در فقدان آگاهی کارگران و کارفرمایان در انعقاد قراردادهای کار دارد .

وکیل اداره کار با تسلطی که بر قانون کار و قانون تامین همگانی، بخشنامه ها و آیین نامه ها  وسایر قانون مرتبط دارد و همینطور با تبحر و دقت در کار قرارداد نویسی می تواند قراردادی را منعقد نماید که کاملا در چهارچوب ضابطه باشد و بدین وسیله از مشکلات آتی خودداری نماید.

از طرفی دیگر درک بسیاری از معنای حقوقی برای اشخاص عموم به دشواری قابل فهم است و تعداد متعددی از کارگران در امضاء فرم هاس کاری با قانون عهدنامه و بندهای آن آگاهی ندارند و همین کار سبب میگردد که ععدنامه هایی را امضاء نمایند که عواقب غیر منتظره ای را برای آن ها در پی خواهد داشت.

اداره کار و تعاون و رفاه همگانی یک مرجع اداری است که توانایی شعبی جهت بررسی به اختلافات کارگران و کارفرمایان و دعاوی کارگر و کارفرما است.

اگرچه خیلی از کارگران و شاید برخی از کارفرمایان از وجود اینگونه مراجع بررسی کننده ای آگاه نیستند و بعضا فقط نامی از این مرجع اداری را شنیده اند ،اما اینکه ساز و کار این مرجع بررسی به چه فرم است را اکثر کارگران و کارفرمایان نمیدانند و همین فقدان آگاهی در بسیاری از موارد سبب شده است که حق قانونی کارگران و کارفرمایان تباه گردد.

گاهی اینگونه کارگران و کارفرمایان از وجود اینگونه ناحیه بررسی  کننده ای آگاه می باشند اما اطلاعی از این مساله که در این ناحیه به چه صورتی بایست عمل فرم گیرد، ندارند. و همین مساله کار با اهمیت دیگری است که نیازمند دادهها قانونی و همینطور آگاهی با روند بررسی در هر یک از این ناحیه وجود دارد.

ناحیه تشخیص

ناحیه تشخیص اولین مرحله بررسی به اختلافات کارگران و کارفرمایان وجود دارد . در این مرحله نیاز به تقدیم دادخواست وجود دارد. و پس از آن وقت بررسی مشخص می گردد و سپس وقت مزبور به کارگر و کارفرما ابلاغ می گردد. کارگر و کارفرما در وقت مقررشده  در شعبه مزبور حضور می یابند تا به اختلاف آن ها بررسی  فرم گیرد .

ناحیه هیات حل اختلاف

پس از اینکه حکم دادگاه مرجع ناحیه تشخیص صادر می گردد، درصورتیکه نسبت به حکم دادگاه ناحیه تشخیص اعتراضی وارد باشد متقاضی می تواند در این مرجع به حکم دادگاه صادره از ناحیه تشخیص اعتراض نماید. پس از اصدار حکم دادگاه در ناحیه تشخیص، معترض 15 روز مهلت دارد تا  دادخواست اعتراض خویش را به هیات حل اختلاف عرضه دهد .

آگاهی با هر کدام از این ناحیه و اینکه هر کدام چگونه عمل می نمایند و نحوه عرضه اسناد و چگونگی دفاع در هر کدام از این ناحیه امری است که هر فردی با آن ها آگاهی ندارد، و اینجاست که عالی است از یک وکیل اداره کار متخصص مدد گرفت .

 بیان یک نکته بسیار حائز اهمیت

فن بیان قوی وکیل اداره کار را به اصلا وجه نباید در پیشبرد عالی نشست های بررسی کننده در اداره کار، نادیده گرفت ، بسیار دیده شده است که با بیان نسنجیده سخنی در جلسات بررسی کننده در اداره کار، به دلایلی همچون خشم و ناراحتی و گاها بیان سخنان غیر مستند که منجر به اقامه دعاوی همچون تهمت و افترا میگردد، عواقب غیر مترقبه ای برای کارگران و کارفرمایان تشکیل گردیده است، که ممکن است جبران آن سخنان غیر مقدور و یا با دشواری فوقانی همراه گردیده است.

از این رو عالی است که در جلسات دفاع در ناحیه اداره کار از وکیل اداره کار استفاده شود چراکه وی با فن بیان  قوی خویش و همینطور به کار بردن صحیح  قانون و مستندات به سهولت می تواند حق موکل  را مطالبه نماید و احتمال درگیری بین کارگران و کارفرمایان را تا حد فوقانی کاهش می دهد .

وکیل اداره کار در دعاوی کارگر و کارفرما از چه مستنداتی استفاده می نماید ؟

مستندات یا ادله اثبات دعوا، به دلایلی بیان می شود که کارگر و کارفرما در بیان دفاع در جلسات بررسی در اداره کار جهت اثبات بیان های خویش استفاده می نماید.

شهادت شهود

شهادت شهود بدین معنی است که افرادی که از موضوعی مطلع می باشند نزد مقام بررسی کننده حضور یابند و از کار مزبور وی را مطلع نمایند.

 این مساله که با حضور شهود امکان اثبات ادله در ماخذها بررسی کننده در اداره کار وجود دارد را تقریبا تعدادی از کارگران و کارفرمایان می دانند اما اینکه این شهود چه افرادی باشند و چگونگی شهادت این اشخاص در ماخذها، از اهمیت فوقانی برخوردار است . چراکه هر فردی نمی تواند به بیان شهادت مبادرت نماید .

سند

سند به هر نوشته ای بیان میشود که نشان دهنده وجود حقی برای صاحب آن باشد.

اسنادی که در اداره کار می توان عرضه داد عبارتند از : قرارداد کار، فرم های ماموریت، فیش های واریز حقوق، فرم های واریز بیمه و.

این اسناد باعث می گردد که ارتباط کارگر و کارفرما اثبات گردد اما پس از اینکه این ارتباط اثبات شود نوبت به مطالبه حق و حقوق تباه شده کارگر و یا کارفرما می رسد که این کار اینگونه در گرو بهره بردن صحیح از اسناد و مدارکی است که کارگر و یا کارفرما در دست دارند .

وکیل اداره کار با بررسی تمامی اسناد و اسناد موجود در دست کارگر و کارفرما، مستندات را به درستی جمع آوری می نماید و زمانی که اسناد و اسناد به فرم صحیح جمع آوری و مورد استفاده قرار گیرد، حتما حصول نتیجه موردنظر اصلا دور از ذهن نوجود دارد.

سوگند

سوگند به معنای این است که خدا را گواه قضیه قرار می دهند و از قسم با نام خدا جهت اثبات مدعا استفاده می شود .

چه مواقعی بایست از وکیل اداره کار مشاوره بگیریم؟

اما تعداد بسیار کمی از اشخاص شاغل با ضابطه کار و بیمه تامین همگانی که از مبادی اولیه کار است، آگاهی دارند و بدون کسب اصلا اطلاعاتی از حقوق خویش وارد کسب وکار مربوطه می شوند و پس از پیدایی مشکل کارگر با کارفرما و یا کارفرما با کارگر به فکر راه چاره می افتند، در حالیکه با یک مشاوره حقوقی صحیح پیش از عمل در هر کسب و کاری به سهولت امکان پیشگیری از بسیاری از حوادث وجود دارد .

بهترین وکیل اداره کار بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

یک وکیل اداره کار متخصص شخصی است که بر ضابطه کار، ضابطه تامین همگانی، آیین نامه ها، قوانین ها و سایر قانون مربوط آگاهی  دارد و میداند که بایست در دادخواست خویش  به کدام ماده قانونی تمسک جوید  و چه ادله و مدارکی را بایستی در محکمه عرضه دهد و از طرفی دیگر به آنچه میخواهد در جلسات بررسی در ماخذها اداره کار بیان نماید مسلط است و فن بیان قوی و گیرا دارد .

وکیل اداره کار گروه وکلای آریا دادیار توانایی کادری متخصص و متبحر در همه زمینه های حقوقی، کیفری ، ثبتی و وجود دارد و در دایره اداره کار وتامین همگانی اینگونه، سیستم تخصصی عمل نمودن را اعمال کرده است و وکلایی به فرم کاملا اختصاصی در مساله اداره کار و بیمه تامین همگانی که امری انفکاک ناپذیر از ضابطه کار است گرد هم آمده اند تا در این محدوده اینگونه جهت دادگر حق کارگران و کارفرمایان اقدامات لازم را عرضه دهند.

اگرچه برخی از کارگران و کارفرمایان با این تصور که دادهها کاملی در این زمینه دارا هستند، خود به دفاع در ماخذها بررسی عمل می نمایند اما زمانی که در ماخذها بررسی حضور می یابند توان به دادگر حق خویش نمی شوند که اگرچه این مساله بحث و بررسی های طولانی را می طلبد که جهت پیشگیری از اطاله کلام از بیان آن ها خودداری می گردد.

https://ariadadyar.com/vakil-edare-kar

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۷
vahid نظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی