گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

سوالی است که جواب آن مفصل است اجمالاً اینکه مذاهب و ادیان شناخته شده در قانون اساسی در مسئله ارث از مقررات مربوط به خود پیروی می کنند اما برای ایرانیان مسلمان و شیعه ملاک عمل مقررات قانون مدنی است. وراث نسبی بر طبق قانون ۳ دسته هستند که در صورتی که حداقل یک نفر از طبقه قبل باشد نوبت به افراد طبقه بعد نمی رسد.
طبقات ارث مطابق قانون مدنی
۱٫ طبقه اول:
• همسر متوفی
• پدر و مادر
• فرزندان و در نبود فرزند، نوه یا نوه ها
۲٫ طبقه دوم:
• پدر بزرگ و مادربزرگ
• همسر متوفی
• خواهر و برادر و در نبود ایشان فرزندان آنها
۳٫ طبقه سوم:
• همسر متوفی، عمه، عمو، دایی، خاله متوفی و در نبود ایشان فرزندان آنها
• در نبودن افراد مذکور نوبت به عمه، عمو، خاله، دایی، پدر و مادر متوفی می رسد.
زن و شوهر به عقد دائمی هم در تمام طبقات جزء وراث محسوب می شوند.
برای مطالبه مهریه از وراث هم نیاز به انحصار وراثت است؟
بله قطعاً، چه از طریق دادگاه مطالبه مهریه شود و چه از طریق اداره اجرای ثبت، یکی از مدارک لازم گواهی حصر وراثت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۹:۳۶
vahid نظری

در این مطلب مراحل گام به گام انحصار وراثت نوشته شده است و بهتر است از ابتدا مطالعه کنید. اما به صورت خلاصه اگر شما گواهی مذکور را اخذ نکنید وراث نمی توانند بفروشند و تقسیم کنند ملک نیز چنین است و ابتدا گواهی حصر وراثت تقاضا می شود و پس از آن با دادن اظهارنامه مالیات بر ارث توسط یکی از ورثه، مالیات پرداخت می شود. بعد از آن هرکدام از ورثه به تنهایی می توانند سهم خود را از ملک ولو با عدم رضایت سایر ورثه انتقال رسمی بدهد. بدیهی است که همه ورثه با هم می توانند کل ملک موروثی را به نام هرکه بخواهند انتقال رسمی بدهند و یا حتی به اداره ثبت اسناد مراجعه کنند و تقاضای سند تفکیکی به قدرالسهم خود کنند مراحل انحصار وراثت خودرو هم مثل ملک است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۹:۰۵
vahid نظری

منظور از ماترک، اموال و حقوقی است که از متوفی باقی مانده است. مانند مال منقول، وجه نقد (سپرده در بانک)، خودرو، و مال غیر منقول مانند زمین، خانه و … و حقوق مثل حق قصاص، شفعه، حق خیار و … طلب متوفی از شخص دیگر هم جزو دارایی و اموال او محسوب می شود و وراث به عنوان قائم مقام قانونی او می توانند مطالبه و اقامه دعوی کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۰ ، ۱۹:۰۲
vahid نظری

در این مقاله میخواهیم راجب وکیل اداره کار صحبت کنیم که چیست و چگونه بهترین وکیل اداره کار را پیدا کنیم. اگر شما میخواهید راجب حقوق، بیمه ، سنوات و عیدی سوال بپرسید باید با یک وکیل اداره کار مشاوره حقوقی داشته باشید تا بتوانند براحتی شما را راهنمایی کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۵:۵۴
vahid نظری

   
در مورد چگونگی پیدایش اصطلاح خالی بندی گفته شده که در زمان رضا شاه که با کمبود اسلحه مواجه شدند و نمی خواستند دزدان و اشرار از این موضوع خبر دار شوند تعدادی از پاسبانان حکومت فقط غلاف خالی اسلحه را به کمر خود می بستند تا در حکم مترسکی دیگران را با آن بترسانند و البته بعد از مدتی طراران از این شگرد آگاه شدند و هر وقت پاسبانی را می دیدند با هم می گفتند فلانی خالی بسته . یعنی خلاف واقع نشان می دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۵:۲۱
vahid نظری