گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

وکیل جرایم رایانه ای

چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۰۴ ب.ظ

هرچند که جرائمی از قبیل جعل و کلاهبرداری و یا سرقت رایانه ای قابل بررسی با عمومات ضابطه مجازات اسلامی است ولی جرایمی نظیر دسترسی غیر مجاز ، استفاده از پهنای باند بین المللی و زوایای فنی پیچیده ای دارد که یک مهارت و درک مفاهیم و جرایم آن نیاز به سالها خبرت و فعالیت عملی در این دایره دارد.

چرا نیاز به وکیل متخصص جرایم رایانه ای داریم ؟

درک  صحیح از روند انجام جرم در این دست جرایم تخصصی مهمترین عامل در چینش نحوه دفاع و یا مطرح شکوائیه خواهد بود، بدیهیست در روند بررسی محتمل است عقیده به تخصصی بودن مساله، بررسی جوانب کار به کارشناس متخصص واگذار گردد و کارشناسان مربوطه به راحتی چنین اشکالاتی را تشخیص داده و در صورتی که دعوا به طور صحیح مطرح نشده باشد محتمل است مسیر دادگر حقوق موکلین ناهموار و یا به طور کلی از بین برود چنین جهت تشریح ادعا و روشن نمودن زوایای پیدا و پنهان پرونده برای کارشناس و قضات محترم، حضور وکیل متخصص حیاتی وجود دارد ، لذا اکیدا پیشنهاد می گردد در این دست دعاوی از وکلای متخصص در زمینه جرایم رایانه ای این دایره مشاوره و کمک گرفته شود.

وکیل متخصص جرایم رایانه ای چه کسی است؟

طببعتا برای درک و تشخیص زوایای دعاوی تخصصی استفاده از‌ وکلایی که خود در آن زمینه معین صاحب تجریه عملی باشند در اولویت قرار خواهند داشت.

دسترسی غیر مجاز

دسترسی غیر مجاز رایانه ای به دسترسی اشخاص فاقد شایستگی به دادهها حفاظت شده بیان می شود که برای این عمل بزهکارانه مجازات در عقیده گرفته شده.

شنود غیرمجاز

شنود غیر مجاز یکی از جرایم نویینی است که با رشد تکنولوژی افزایش زیاده داشته و به معنی شنود دادهها در هر یک از روش های انتقال دادهها به فرم الکترونیکی است که به فرم غیر مجاز اجرا شود.

ماده۲ ضابطه جرایم رایانه ای در به ویژه شنود رایانه ای اشعار می دارد هر کس به طور غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی در سامانه‌‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری را شنود کند مرتکب این جرم شده است.

جعل رایانه ای و استفاده از داده های مجعول

جعل رایانه عبارت است از تغییر و تحریف داده های قابل استناد بدون مجوز قانونی

پولشویی

پولشویی از طریق فضای سایبری با توجه به حساسیت مساله یکی از مهمترین جرایم رایانه ای در دایره اقتصادی است که اثرات زیانباری در تقاصاد خواهد داشت لذا می بایست به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

جرایم مرتبط به کپی رایت

جرایم مرتبط به کپی رایت و حقوق مولف چنین می تواند باعث مدخل غبن های غیر قابل جبران به یک برند شود که نیازمند بینش ویژه برای تشخیص مشکلات حادث دارد.

جهت خواندن کامل مقاله می توانید به سایت وکیل جرایم رایانه ای + سایبری + شماره وکیل - گروه وکلای آریا دادیار مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۰۶
vahid نظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی