گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

وکیل کیفری

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۳۲ ب.ظ

حقوق قضایی به دو بخش حقوقی و کیفری تقسیم می شود اکثر وکلای زمینه های کار خود را با توجه به میل و رغبت خود با توجه به زمینه های کاری مشخص می کنند.اکثر به صورت تخصصی کار می کنند و عده ای هم در تمامی زمینه فعالیت لازم به ذکر است یکسری وکیل در تمامی زمینه های حقوقی و کیفری می توانند فعالیت کند اما عده ای از وکلا برای خود زمینه ای را انتخاب می کنند و در آن زمینه به فعالیت کار می کنند.

زمینه های علم حقوق گسترده و وسیع است که شامل خانواده، کیفری، حقوقی، ملکی، ثبت احوال، دعاوی بین المللی، ثبت شرکت، کمیسیون کاده 100 شهرداری، مواد مخدر، سیاسی، دیوان عدالت اداری، اداره کار، و .... است.

به عنوان مثال یک وکیل زمینه خانواده را انتخاب می کند و به شکل تخصصی مشغول فعالیت می شود و در این زمینه با توجه به سابقه کاری و تجربه کاری کسب کرده می تواند به بهترین وکیل خانواده مبدل شود حال بهترین وکیل در زمینه ی کیفری با توجه به مطالب گفته شده در بالا وکیلی است که در تمامی زمینه های کیفری شامل کلاهبرداری، سرقت، جعل، خیانت در امانت؛ فروش مال غیر، قتل، ضرب و شتم؛ جرایم رایانه ای، جرایم پزشکی، جرایم و مجازات ها، محاربه، جاسوسی، روابط نامشروع مشغول فعالیت است.

وکیلی که در زمینه ی کیفری فعالیت کند آن هم به شکل تخصصی بی شک می تواند از بهترین وکلای حقوقی به حساب آورد با توحه به سابقه کاری و تجربیات کاری بالا چرا که زمینه کیفری از زمینه های سخت و مشکل حقوقس است و جرایمی و جرم ها شامل دو روند قضایی می باشند به این شکل پرونده از مرحله دادسرا شروع می شود و به دادگاه کیفری انتقال می یابد و جرایم کیفری از دو بعد مجازات برخوردار است.

1- از بعد خصوصی یعنی شاکی خصوصی به این شکل که از جرایم می باشد که با گذشت شاکی از بین نمی رود این جرایم بعد عمومی جرم است که به ظرفیت مدعی العموم یا همان دادستان پیگیری می شود با گذشت شاکی فقط بعد حقوقی و خصوصی جرم از بین می رود ولی بعد عموی وکیفری جرم سقوط نمی نکند و مجازاتش پابرجاست و دادیار یا قضات رسیدگی کننده به پرونده اقدام به صدور رای می کنند.

هر فعل و ترک فعلی که قانن برای آن مجازات تعیین کرده جرم محسوب می شود وشکایت از شخصی که جرمی را مرتکب شده شکایت کیفری نامیده می شود و آن دعوای کیفری می گویند. شکایت کیفری ابتدا توسط شکوائیه خطاب به دادستان و دادسرا مطرح می شود انواع جرایم علیه حقوق معنوی اشخاص مانند توهین از بین بردن آبرو توقیف غیر قانونی اشخاص تهدید و اکراه و .... جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص مانند: انواع قتل، ایراد صدمات و جراحات و ....

جرایم علیه خانواده که مجازات کیفری دلرند عبارتند از سقط جنین- عدم ثبت واقعه ازدواج دائم- فریب در ازدواج- و غیره.

جرایم منافی عفت و اخلاق عمومی مانند: زنا- لواط- مساحقه- مزاحمت برای خانم ها- قوادی و ....

جرایم مربوط به مواد مخدر مانند: مصرف- کاشت- نگهداری- خرید و فروش قاچاق و .....

جرایم علیه حقوق مالی  و اموال که عموما شمل سرقت- کلاهبرداری- اخاذی- تخریب عمدی اموال الخصوص اموال عمومی یا اموال دولتی- خیانت در امانت جعل عنوان اختلاس و ....

جرایم علیه امنیت مانند: ربا- قلب- سکه- جعل و تزویر- اهانت به حکومت اسلامی و مقدسات مذهبی- محاربه و فساد فی الارض- جاسوسی به نفع دیگر کشور هک رسانه های ملی- توهین یا جاسوس علیه رهبر ریاست جمهوری یا رجال سیاسی کشور و.... و حتی جرایمی مربوط به رانندگی، وکالت نیروهای مسلح تجارت- امور بیمه پرداخت مالیات- ثبت احوال و شهرداری.

لازم به ذکر است وکیل کیفری یعنی وکیلی که در زمینه ها و کیفری گفته شده در بالا زمانی اهمیت پیدا می کند که ددر رشته ی جزا که شامل تمامی مباحث کیفری گفته شده است به شکل تخصصی فعالیت کند و دارای سابقه کاری خوب و حداقل گرفتن نتیجه را ب نفع موکل خود را داشته باشد که بی شک می تواند بهترین وکیل کیفری تبدیل شود.

جهت خواندن کامل مقاله روی لینک وکیل کیفری + بهترین + تهران + خوب - گروه وکلای آریا دادیار مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۷
vahid نظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی