گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

وکیل اداری

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰۵:۲۸ ب.ظ

برای توضیح این مسئله بایست بگوییم دعاوی و شکایات اشخاص دو دسته هستند:

دسته اول: دعاوی عادی، در این دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی هستند. بررسی به این نوع دعاوی یعنی دعاوی عادی در دادگاه های عمومی است

دسته دوم: دعاوی اداری، در این دعاوی تنها یک طرف قضیه اشخاص حقیقی و حقوقی هستند و طرف دیگر واحد دولتی و.. قرار می گیرد و اینگونه بررسی به دعاوی اداری در دادگاه های اداری قرار می گیرد که راس آن دیوان عدالت اداری قرار دارد.

دیوان عدالت اداری یک مرجع عالی و جدا از دادگاه های عمومی دادگستری محسوب می شود و متمایز است. از آنجایی که دیوان عدالت اداری با دادگاه های عمومی متفاوت است وکلای هردو اینگونه با یکدیگر متفاوت است. وکیل کار اداری حطیه  ی کاری متفاوت از وکیل عمومی دارد زیرا وکیل کار اداری تنها به کار اداری می پردازد.

صلاحیت های منابع اداری

صلاحیت های منابع اداری گوناگون است، برای مثال: تجدید عقیده خواهی نسبت به حکم دادگاه و تصمیمات دادگاه های انتظامی و اداری، کمیسیون مالیاتی، هیئت های بازرسی، هیئت های حل اختلاف بین کارگر و کارفرما، کمسیون مسئله ماده  ی پنجاه  وشش ضابطه حفاظت و بهره برداری از جنگل و منابع طبیعی در شایستگی اداری است.

یک وکیل اداری بایست بر تمامی قانون ها، ضابطه کار، ضابطه شهرداری ها، ضابطه اراضی شهری، ضابطه ملی شدن جنگل  ها و مراتع، ضابطه بازرسی کل مملکت و ضابطه استخدام کشوری آگاهی و اشراف کامل را داشته باشد تا بتواند نمایندگی در زمینه ی کار اداری را عهده دار شود.

دعاوی دیوان عدالت اداری به چند دسته تقسیم می شود

  • بررسی و ابطال آئین نامه ها و نظام  های اداری بر ضد ضابطه و خسارات دراثر از آن.
  • بررسی و ابطال تصمیمات و اقدامات اداری بر ضد ضابطه سازمان های عمومی و اجرایی و خسارات دراثر از آن.
  • بررسی و تجدید عقیده نسبت به آرای قطعی صادر شده از سوی ماخذها اختصاصی
  • بررسی به شکایات قضات دادگستری و مستخدمین اداری در مورد تباه شدن حق و حقوق استخدامیشان.

ویژگی وکیل کار اداری

با توجه به تخصصی تر بودن کارهای اداری داشتن یک وکیل مسلط و آگاه بر کار اداری بسیار با اهمیت است، وکیل اداری در تنظیم دادخواست و معین نمودن خواسته و مسئله دعاوی و ادله ای که بایست با اتکا به او نتیجه گرفت بسیار موثر است و علیرغم او می توان در ماخذها و دادگاه های عالی نتیجه ای موردنظر گرفت. اگرچه این را بایست در عقیده داشت که دعاوی مرتبط به تمام ارگان ها را نمی توان در دیوان عدالت اداری مطرح کرد.

وکیل کار اداری پرونده را بررسی می کند و به شما می  گوید که این دعاوی قابل مطرح نمودن در عدالت اداریست یا ماخذها قضایی عمومی و با کمک او می توان بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به نتیجه ی درست دست پیدا کنید. از مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه رسید که قبل از هرگونه عمل و مطرح نمودن دعاوی اداری بایست با وکیل کار اداری مشاوره کرد.

ویژگی های وکیل کار اداری

وکیل کار اداری بایست بر تمامی قانون اشراف کامل را داشته باشد تا بتواند درصورت مراجعه  ی شما به او بهترین راهکار و موثر ترین راهکار  ها را برایتان برگزیند.

اینگونه وی بایست فن بیان بالا و قوی در این مورد داشته باشد تا بتواند با درایت و تبحر خود پرونده را در ماخذها عالی به سوی نتیجه ی موردنظر هدایت کند.

وکیل کار اداری بایست افزون بر تحصیلات عالی، سواد عالی و بینش کافی اینگونه در این زمینه داشته باشد اینگونه وی می بایست رزومه ی عالی در این حطیه  تعداد پرونده های فوقانی را در این زمینه حل کرده باشد و به اتمام رساند.

حالا با توجه به موارد بیان شده از دیگر ویژگی های با اهمیت یک وکیل اداری و یا سایر وکلا را می گوییم:

  • وکیل عالی بایست در حفظ اسرار موکل کوشا و امانت دار باشد.
  • وکیل عالی بایست آپدیت و به روز باشد یعنی دادهها وی بر اصل قانون روز و کامل باشد.
  • فقدان لاف زدن و پرهیز از توانایی هایی که کاذب است.
  • ارائه  ی راههایی کم هزینه  و پر سرعت برای رسیدن به نتیجه  ای موردنظر.
  • از تجارب سایرین استفاده کند و به قاضی پرونده در رفع پیچیدگی و روشن سازی کمک کند.
  • برخورد محترمانه با قاضی پرونده ، موکل خود، طرف مقابل.
  •  وکیل بایست دارایی ظاهری آراسته و مناسب باشد.
  • خودداری از برخی حرکات در ضمن عرضه شفاهی. برای مثال: بازی مکرر با عینک حین عرضه
  • فقدان وقفه ی طولانی حین بیان، تنها در مواردی که مکث کوتاهی لازم است جایز است.
  • پرهیز از تیکه کلام  های تکراری مثل به طور کلی، اتفاقا، نهایتا و سایر..
  • اجتناب از هر سخنی که باعث سو  تعبیر می شود.
  • تمسخر وکیل و موکل رقیب ضمن دفاع جایز نیست.
  • حضور وکیل در دادسرا با صندل و یا بدون پوشیدن کت جایز نیست.
  • اینگونه خانم  های وکیل بایست از آرایش غلیظ پرهیز کنند.
  • پوشیدن لباس های نامتناسب و پاشنه بلند برای خانم های وکیل جایز نیست.

به منظر کلی یک وکیل با طرز برخوردش با سایر، ظاهر و اینگونه بینش و اطلاعتش در این زمینه سنجیده می شود.

اگر وکیلی بینش کافی در زمینه ی دعوی مربوطه نداشته باشد نمی تواند در دادسرا ادله و اسناد خوبی را عرضه دهد اگر هم بتواند اینکار را اجرا دهد و فن بیان فوقانی نداشته باشد نمی تواند پرونده را به نتیجه موردنظر برساند و محتمل است در وقت عرضه مطالب او سو تعبیر شناخته شود و باعث شکست او در پرونده شود.

جمع بندی

همانگونه که بیان شد دعاوی دو دسته اند، دعاوی عادی و اداری فرق این دو دسته در این است که دعاوی عادی مرتبط به اشخاص حقیقی و حقوقی اند اما در دعاوی اداری تنها یک طرف قضیه اشخاص حقیقی و حقوقی اند و طرف دیگر نهاد های دولتی و ارگان های دولتی می باشند.

فرق دیگر این دو دسته در این است که مرجع بررسی به دعاوی عادی دادگاه های عمومی است اما مرجع بررسی به دعاوی اداری دیوان عدالت اداری می باشد.

از صلاحیت های منابع اداری می توان به تجدید عقیده خواهی نسبت به حکم دادگاه، هیئت های حل اختلاف بین کارگر و کارفرما، کمیسیون مالیاتی و هیئت بازررسی عقیده کرد.

اینگونه یک وکیل اداری بایست دادهها کافی از هر ضابطه اعم از ضابطه اداری، ضابطه کار، ضابطه بازرسی کل مملکت و داشته باشد.

برای بررسی به کار و پرونده اداری بایست وکیلی را استخدام کرد که تبحر و دادهها کافی در زمینه  ی دعاوی اداری را اینگونه داشته و سابقه ی مطلوبی در این زمینه داشته باشد.

برای انتخاب وکیل مناسب وکیلی را برگزینید که تمامی و یا اکثر دعاوی که به نتیجه رسانده در زمینه ی دعاوی اداری و کار اداری باشد. اینگونه تعداد پرونده هایی با حکم دادگاه موردنظر و پیروزی بیشتری نسبت به شکستش داشته باشد.

وکیل مورد عقیده شما بایست ظاهری آراسته داشته باشد و لحن بیان او احترام آمیز و مورد قبول باشد. وی بایست امانت دار و حافظ اسرار شما باشد تا بتوانید به او اطمینان کنید.

لحن وکیل بسیار با اهمیت است زیرا اگر احترام آمیز نباشد و در تمامی حرف هایش جهت دفاع از شما طرف مقابل را مورد تمسخر قرار دهد و یا قاضی از حرف هایش سو تعبیری برداشت کند محتمل است.

علیرغم تمامی مدارکات مربوطه در دادسرا شکست بخورید و اینگونه استفاده ی بیش از حد از تیکه کلام  های تکراری و مکث های طولاتی حین عرضه، باعث خسته شدن اشخاص و تا اینکه شخص خود شما می باشد و محتمل است به همین سبب به ارائش توجه چندانی نشود و باز هم نتیجه ی مطلوبی در پی نخواهد داشت. قصد ما از این مقاله آگاه کردن شما می باشد.

این که بدانید هر کاری وکیل مورد نیاز خودش را می طلبد و داشتن تبحر وکیل در آن زمینه الزامی است چرا که اگر نتیجه ی موردنظر می خواهید بایست با وکیل متخصص آن مشاوره حقوقی کنید و کار خود را بر عهده ی او بگذارید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۵
vahid نظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی