گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

دعاوی به طور کلی دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم میشوند. دعاوی حقوقی به آن دسته از دعاوی گفته میشود که نتیجه آن در صورت محکومیت طرف دعوا،الزام وی به انجام کاری یا پرداخت مالی یا وجهی به طرف دیگر میباشد.

هر دعوای حقوقی ،دوطرف دارد که عبارتنداز : خواهان که دعوا را طرح کرده و خوانده که دعوا علیه او اقامه گردیده است.ممکن است خواهان ویا خوانده جزء اشخاص حقیقی و یا حقوقی باشند که این موضوع در طرح دعوا از سوی خواهان و تعیین طرف دیگر دعوا از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است.به نحوی که عدم رعایت این موضوع باعث رد دعوا و در نتیجه تحمیل هزینه های سنگین دادرسی و از بین رفتن زمان و طولانی شدن رسیدگی خواهد شد.

معمول ترین دعاوی حقوقی عبارتنداز :فک پلاک خودرو،انحصار و وراثت،مطالبات،الزام به انجام تعهد،الزام به تحویل مبیع،مطالبه خسارت و دیرکرد،تقسیم ترکه،الزام به تنظیم سند،دعاوی کاگر و کارفرما،دعاوی در صلاحیت دیوان عدالت اداری.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۲۶
vahid نظری

مشاع یعنی استفاده مشترک از چیزی توسط حداقل دونفر مانند مالکیت مشاعی ورثه پس از فوت متوفی نسبت به زمین یا آپارتمان یا خودرو و غیره

گاهی برخی از ورثه یا شرکا بدون رضایت و اجازه سایرین به تنهایی از اموال مشترک و مشاع استفاده میکنند و حتی مانع بهره برداری شرکاء میشوند.در این حالت سایر شرکاء یا ورثه میتوانند از طریق محاکم تقاضای تخلیه و خلع ید شریک متصرف را بخواهند.

همچنین در برخی مواقع به دلیل وضعیت خاص اموال مشاعی امکان استفاده همزمان شرکاء یا ورثه از آن مال در یک زمان فراهم نیست مانند یک آپارتمان یا یک دستگاه خودرو،در این موارد اگر اختلاف در نحوه استفاده از اموال مشاعی به وجود آید،هر یک از طرفین میتوانند از طریق محاکم تقاضای دستور فروش آن مال را نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۲۵
vahid نظری

طبق قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات در تعریف از مزاحمت بیان نموده است که هرکس به وسیله تلفن یا دستگاههای مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید به حبس محکوم می گردد بنابراین اگر کسی به وسیله واتس آپ یا دیگر برنامه ها برای شخصی مزاحمتی ایجاد نماید اعم از اینکه حرفی بزند یا نه با توجه به اینکه درخواست استعلام از خط تلفن مربوطه امکانپذیر می باشد و اسکرین شات از پیامها نیز به عنوان دلایل باید ضمیمه شکایت گردند قابل پیگیری و مجازات می باشد.

همچنین اگر فرد مزاحم علاوه بر مزاحمت جرم دیگری مانند توهین و تهدید را هم مرتکب شده باشد تعدد معنوی محسوب شده و به مجازات همه ی جرایم محکوم می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۰۶
vahid نظری