گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

گروه وکلای آریا دادیار - قبول انواع وکالت

بهترین موسسه حقوقی در تهران و ایران با قبول انواع پرونده های حقوقی و کیفری

با توجه به اینکه اخیراً با وجود اثبات ناتوانی مالی زوج دیگر حکم جلب صادر نمی گردد بنابراین اثبات اعسار زوج در محضر دادگاه کاملاً حساس و تخصصی می باشد زیرا اگر رئیس دادگاه به اقناع وجدانی خود جهت احراز اعسار زوج نرسد و دادخواست را باطل نماید و این حکم قطعی گردد در نهایت اگر زوج مهریه را به صورت یکجا و کامل پرداخت ننماید با صدور حکم جلب راهی زندان می شود البته تا 20 روز وقت اعتراض به قرار وجود دارد و همچنین در هر زمان می شود دوباره دادخواست اعسار و تعدیل پرداخت مهریه مطرح شود.

دادخواست تعدیل اقساط مهریه چیست؟

اگر زوج به مقدار اقساط مهریه اعتراض داشته باشد می تواند برای کاهش اقساط و تعدیل مهریه اعتراض نموده و دادخواست تعدیل اقساط مهریه را مطرح نماید که در بیشتر موارد مقدار اقساط با توجه به گرانی های اخیری که اتفاق افتاده کسر می گردد البته باید یک پیش قسط پرداخت شده باشد تا با تعدیل موافقت گردد.

طلبکاری هنگام مطالبه ی طلب خود از ضامن،با اعسار او روبرو می شود.در چنین فرضی آیا طلبکار می تواند عقد ضمان را فسخ و به بدهکار رجوع کند؟

اگر ضامن در زمان عقد معسر بوده و طلبکار جاهل باشد در اینصورت حق فسخ داشته و می تواند به بدهکار رجوع کند اما اگر طلبکار به اعسار ضامن در زمان عقد آگاه بوده و یا ضامن بعد از عقد معسر گردد،طلبکار حق فسخ نخواهد داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۳
vahid نظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی